Low carb holandské řízky (holanďáky)

Miluju holanďáky, miluje je celá rodina. Šťavnaté maso, rozpuštěný sýr, kdo by nemiloval. Často, už před léty, jsem vůbec neobalovala, pak z lenosti jen obtiskla do strouhanky. Takže LC verze pro mě vlastně nebyla takřka vůbec rozdílná. Ale slyšela jsem i názor, že to někdo nikdy v životě nejedl, ani nedělal. V normální,natož LC verzi. Takže třeba se recept hodí

20200116202634_IMG_1760

SUROVINY :

  • 1 kg mletého masa (nejraději melu plecko nebo krkovici)
  • 200 g nastrouhaná gouda (případně ementál, nebo sýr podle výběru)
  • 1 vejce
  • 4 lžičky sůl (i víc podle chuti, je nutno ochutnat, nebo udělat jeden zkušební, v mletém mase se sůl trochu ztrácí)
  • Pepř
  • na obalení: 3 lžíce slunečnicová mouka (odtučněná) +2 lžíce lupinová mouka (+možno trošku lahůdkové droždí)

POSTUP :

  • Vychlazené maso, koření, sýr a vajíčko pořádně promíchat. Když říkám pořádně, tak myslím pořádně (klidně i v robotu s hnětacím hákem)
  • Udělat karbanátky
  • Na pánvičku nalít olej alespoň do poloviny výšky řízků
  • Rozpálit na střední teplotu
  • Každý holanďák obtisknout do směsi na obalení z obou stran
  • Smažit cca 8 minut z každé strany, spíše na menší teplotu, aby se vevnitř propekly, ale zvenku nespálily

Podávat s grilovanou zeleninou, nebo zeleninovou kaší

 

Příspěvek byl publikován v rubrice recepty. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.