Low carb cibulové kroužky

Jelikož jsem vždy k hamburgerům dělala cibulové kroužky, takové, které tady  jsou i na stránkách zde, tak při posledním hamburgerování jsem chtěla nějaký, který by neměly mouku a přesto byly dobře obalený. Povedlo se.

Suroviny

  • cibule na kolečka
  • sůl a pepř
  • koření
  • vejce
  • dýňová mouka (může být přidaná i lněná, maková, petrželová)
  • lžička tapiokové mouky
  • olej (př. sádlo)

Postup

Začněte těstíčkem, chce trochu odležet, aby trochu zhoustlo a nasáklo. 2 vejce rozšlehejte s trochou vody, přidejte sůl, pepř a koření dle chuti (česnek, chilli apod.). Přidávejte po lžičce dýňové mouky, zamíchejte a sledujte, těsto by mělo mít konzistenci jako na palačinky, možná trošilinku hustší.

DSC_8836

Pokud je pořád řidký, přidejte další lžičku a tak postupujte až do skoro kýžené konzistence. Pak přidejte tapiokovou mouku. Jednu várku jsem dělala s ní, jednu bez ní, funguje oboje, ale s ní to těsto na té cibuli víc drží .

Těsto nechte odležet a nakrájejte si mezitím cibuli

DSC_8838

V malém kastrólku nebo na pánvičce rozpalte přiměřenou dávku tuku, cibule nesmí ležet na dně, musí prostě plavat.

Cibuli namočte v těstíčku a šup do oleje, pak stačí cca 1,5-2 minuty z každé strany a je hotovo.

DSC_8839

Cibule se mi obalily v pohodě a chutnaly dokonce velmi dobře, osobně jsem vůbec nečekala, že by to mohlo chutnat tak moc podobně, jako originál :-D

DSC_8840

DSC_8841

DSC_8842

Rubriky: LCHF, recepty, Zdravé a dietní | Napsat komentář

Cuketové tortilly s trhaným vepřovým

Cuketa jako příloha u mě doma kraluje, je na totálním stupni vítězů. Žádnou jinou zeleninu tolik nemiluju :-D Problém někdy je, že je to pořád to samé… cuketa alá nudle, cuketa alá ratatouille, cuketa alá bramborák atd.

Chtěla jsem si udělat tortilly, nechtěla jsem tam žádnou alternativní mouku, semínka apod. Když jde tortilla z květáku, musí jít i z cukety, a je to tady

DSC_8611

Jako první je samozřejmě dobré začít s trhaným vepřovým, pokud si ho zvolíte jako náplň. klidně i den předem

Recept na něj psát nebudu, jelikož ho už k dokonalosti dovedla spřízněná duše Lucka….

https://paleosnadno.wordpress.com/2015/02/25/trhane-maso-hovezi-veprove-kruti/

Moje vepřové bylo plecko a bylo úžasný

DSC_8601

Takže tortilla

Suroviny

  • cuketa cca 1kg
  • vejce
  • pepř, sůl a česnek, případně koření dle chuti

Postup

Rozpalte si troubu na 220*

Cuketu je nutno nastrouhat napůl na jemném a napůl na hrubém struhadle, případně hodit do kutru a rozsekat celou (můj postup). Posolte řádně. Nechte odležet 10 minut.

Potom ji nasypte do cedníku vystlaném utěrkou, plínkou, plátnem, prostě něčím, co nepropustí kousky cukety, ale vodu ano. Pořádně vymačkejte, utěrku i zakruťte. Cuketa se musí pak drobit, prostě být takřka suchá a hooooodně zmenší svůj objem.

K tomu si zárověň u odpočívání cukety připravte náplň. Já mám rajčata, slaninu, sýr a trhané vepřové, fantazii a chuti se meze nekladou. Určitě by bylo fajn třeba avokádo, zelí, ledový salát, kuřecí maso, klidně i nějaký výhonky, nebo něco na způsob hustého chilli con carne :-D

DSC_8600

Do cukety přidejte 2 vejce, zamíchejte, okořeňte a v případě potřeby přidejte vejce ještě jedno. Směs by měla být patlavá, ale nemělo by z ní vajíčko téct. Kdyby se tak stalo, napraví to bez problému trocha psylia.

Na plech s pečícím papírem (mám pečící podložku) kapněte trochu oleje, ať se to nechytá a lžící udělejte hromádky, které mokrýma rukama roztlačíte do kruhu, velikost bude taková, jakou si představujete výslednou tortillu. Doporučuju menší, lépe se s nima manipuluje.

DSC_8602

Pečte asi 8 minut z jedné strany, pak pomalu a rozvážně obraťte (drží to jen vejce, žádný lepek), a pečte z druhé strany asi 5 minut

Vytáhněte z trouby a opakujte z další dávkou

DSC_8604

Na tortilly si dejte věci dle vaší chuti. Já mám trhané vepřové,

DSC_8603

rajčátka, sýr, opečenou cibuli a slaninu a můj už velmi známej „dip“ z majonézy, zakysané smetany a chilli

DSC_8605

Je to super a myslím, že většina si na domácí tortillu z mouky ani nevzpomene, natož na tu kupovanou balenou věc, co má hnusnou pachuť

DSC_8606

DSC_8611

Z tohoto množství cukety jsem měla 6 tortill

DSC_8608

 

 

 

 

Rubriky: LCHF, recepty, Zdravé a dietní | Napsat komentář

Gratinovaný lilek

Něco podobného jsem ochutnala v Tunisu v Italské restauraci a moc mi to chutnalo, tak jsem to začala dělat i doma

Suroviny

  • lilek
  • rajče
  • mozzarella
  • chedar
  • pepř, sůl, koření dle chuti
  • volitelně šunka nebo slanina

DSC_8817

Postup

Nejdřív si nakrájejte lilek na kolečka a osolte z obou stran, nechte aspoň 15 minut vypotit, aby pustil pryč případnou hořkost. Doporučuju lilek, který nemá moc semínek, bohužel někdy je mají i ty roztomilý malinký :-(

Potom lilek na grilu nebo pánvičce ogrilujte, aby byl vláčný, ale ne kašovitý.

Na pánvičce trochu orestujte rajčata se solí, pepřem, česnekem. Jen chvilku, aby byly teplý. V misce smíchejte s trochou sýra

DSC_8190

Já, jelikož dělám jen pro sebe a mám malou a celkem hlubokou misku, ze které se to pak blbě dává na talíř, tak si na spodek misky dám šunku, se kterou to jde pak líp vytáhnout

Takže dám šunku a na to začnu vrstvit. Dejte jako první vrstvu lilek, na něj trochu rajčat, natrhanou mozzarellu, zase lilek, rajčata a chedar s mozzarellou. Vše dle chuti.

DSC_8192

DSC_8822

Nahoru dát určitě mozzarellu, pěkně se opeče a chutná výborně.

Dejte do rozpálené trouby na 200* asi na 15 minut. Nechte vychladnout 5 minut a podávejte. Je to chutný oběd, co dokáže i celkem zasytit

DSC_8825

DSC_8196

DSC_8827

 

 

Rubriky: LCHF, recepty | Napsat komentář

Low carb mac se sýrem

Jídlo všech amerických filmů. Vždycky jsem ho chtěla ochutnat, nikdy jsem se k tomu nedostala. Vždy mi to přišlo tak sexy, ale to je tím, že prostě miluju rozteklý sýr. Jediný, co mi na tom vždy vadilo, že tomu říkají macarony(i) a jsou to kolínka( ty jsem vždycky nesnášela) :-D

Každopádně jsem to nikdy nevařila, ale teď jsem se pustila rovnou do LCHF verze. Ta musí vynechat těstoviny a bešamel, ale stojí za to.

Suroviny

  • menší květák
  • šlehačka (smetana 31% a víc)
  • zakysaná smetana (15% a víc)
  • sýr dle vlastního výběru cca 200 -250g (plnotučný)
  • máslo
  • sůl a pepř
  • volitelně slanina a cibule

Postup

Květák uvařte na skus. Rozpalte troubu na plný ceres.

DSC_8641

V kastrolku rozpusťte máslo, přilijte kelímek šlehačky a kelímek zakysané smetany ( pokud máte malou, dejte 2).

DSC_8643

Trochu povařte a přidejte většinu nastrouhaného sýru (dala jsem chedar, eidam 45% a mozzarellu). Povařte do rozpuštění

DSC_8644Promíchejte s uvařeným květákem

DSC_8646

Já přidala osmaženou slaninu a cibuli

DSC_8647

Dejte péct do trouby vyhřáté naplno asi na 15 minut. Potom vytáhněte, zasypte posledním zbytkem sýra a dejte dopéct s horkovzduchem na asi 10 minut

DSC_8649

Po vytažení nechte odpočnout aspoň 5 minut a servírujte.

DSC_8650

Extra vzhledně to nevypadá, ale chutné je to hodně…..

Pro lepší jezení doporučuju dát do misky, já v rámci alespoň miniaturní fotogeničnosti dala na plytký talíř :-D

DSC_8651Kalorie nepočítejte, trefilo by vás

 

 

 

 

 

 

Rubriky: LCHF, recepty, Zdravé a dietní | Napsat komentář

Květákové nočky

Myslím, že budou super příloha k dušenému masu k večeři, nebo i jen tak na chuť, třeba s nějakým dipem k namáčení

Složila jsem dohromady víc receptů, aby to šlo bez jakéhokoliv zahuštění. Někde byla mouka, někde strouhanka, někde kupované USA směsi s low carb, někde mandle… Chtěla jsem to bez toho všeho

Suroviny:

  • menší květák
  • 3 lžíce másla
  • 60g strouhaný sýr
  • 3 bílky
  • sůl, pepř…. (dle chuti i chilli, paprika, česnek)

Postup:

Syrový květák rozeberte na menší růžičky, dejte do krabičky vhodné do mikrovlnky, (případně na parní hrnec, nutno prodloužit dobu), přidejte máslo a mikrovlňte 5 minut. Květák bude poloměkký, ne rozvařený. Nechte vychladnout v ledničce.

Rozpalte troubu na plnej ceres.

Květák rozmixujte v robotu, ale na kousky, ne, aby to byla úplná kaše, přidejte strouhaný sýr, pepř a sůl, případně jiné koření dle chuti a ještě pár pulsy promixujte.

Z bílků vyšlehejte sníh a jemně zamíchejte do květákového těsta. Já mám nočky jemné nadýchané, ale hůř se s nimi pracovalo, pokud chcete sušší, a s méně prací, tak těsto trochu před vmícháním sněhu vymačkejte v utěrce. Nechte znova vychladit asi 10 minut.

DSC_8614

Po vychlazení nabírejte lžící těsto, rukou trochu dotvarujte a skládejte na vymaštěný plech. S měkčím těstem to jde hůř, ale jde to

DSC_8617

Vložte do trouby a pečte 10 minut na horní a spodní ohřev. Potom přidejte horkovzduch a pečte ještě 5 minut. (Čas přizpůsobte velikosti nočků, můžete si udělat i malinké)

DSC_8618

Z druhé strany jsou tmavší a o to lepší

DSC_8620

Je možné potom ještě osmahnout na oleji, pro větší chuť a křupavost, ale není to vůbec nutné. Chutnají super a jako příloha místo knedlíků se budou určitě hodit

DSC_8625

 

Rubriky: LCHF, recepty | Napsat komentář