fbpx

Low carb holandské řízky (holanďáky)

Low carb Holandské řízky

Miluju holanďáky, miluje je celá rodina. Šťavnaté maso, rozpuštěný sýr, kdo by nemiloval. Často, už před léty, jsem vůbec neobalovala, pak z lenosti jen obtiskla do strouhanky. Takže LC verze pro mě vlastně nebyla takřka vůbec rozdílná. Ale slyšela jsem i názor, že to někdo nikdy v životě nejedl, ani nedělal. V normální,natož LC verzi. Takže třeba se recept hodí.

Suroviny

1 kg mletého masa (nejraději melu plecko nebo krkovici)
200 g nastrouhané goudy (případně ementál, nebo sýr podle výběru)
1 vejce
4 lžičky soli (i víc podle chuti, je nutno ochutnat, nebo udělat jeden zkušební, v mletém mase se sůl trochu ztrácí)
pepř
na obalení: 3 lžíce slunečnicové mouky (odtučněná) +2 lžíce lupinové mouky (+možno trošku lahůdkového droždí)

Postup

Vychlazené maso, koření, sýr a vajíčko pořádně promíchejte. Když říkám pořádně, tak myslím pořádně (klidně i v robotu s hnětacím hákem).
Udělejte karbanátky.
Na pánvičku nalijte olej alespoň do poloviny výšky řízků.
Rozpalte na střední teplotu.
Každý holanďák obtiskněte do směsi na obalení z obou stran.
Smažte cca 8 minut z každé strany, spíše na menší teplotu, aby se vevnitř propekly, ale zvenku nespálily.
Podávejte s grilovanou zeleninou, nebo zeleninovou kaší.