fbpx

Low carb chleba (bez psyllia, bez mandlí, the best)

Low carb Chleba (bez psyllia, mandlí,the best)

Pečivo. To je na LC velké téma. Mně osobně nijak a nikdy za těch spoustu let nechybělo. Jsem masová, sýrová, to pečivo je pro mě zbytečnost, která mi nedovolí pak sníst tolik toho dobrýho, kolik bych chtěla 😀 Jenomže nejsem na světě sama, a jsou lidé, pro které po přechodu na LC je odbourání pečiva masakr. Proto občas dělám pokusy s výrobou něčeho, co by se pečivu alespoň vzdáleně podobalo. Všechny moje výtvory se snědly, ale to nadšení chybělo. Byla to taková znouzectnost. Nejvíc chybí asi ke grilu, co jsem tak zjistila, tak to bývají pro hodně strávníků muka, když spolusedící jedí ten voňavý chleba. Já chci jíst ten voňavý grilovaný sýr, to naložené maso, ten super pikantní dip, opečenou cuketu a dýni....... Ale ne všichni to mají jako já.
Spousta lidí si naopak odpustí maso, které jedí celý rok a furt na pár způsobů dokola a chtějí si dát topinku na grilu a máčet do toho fajn dipu. Tento chleba byl vytvořen jako sandwich, na naplnění pomalu pečeným bůčkem, pikantní kořeněnou cibuládou a hořčičným dresingem. Byl tedy jako toast, proto v původním receptu chybí koření, které běžně do chleba patří.

Suroviny

 (bochník do klasické formy na biskupský chlebíček, délka 25 cm)


150 g slunečnice, pomleté na mouku (melte po malých troškách, jinak bude jeden velký máslový slepenec)

100 g lupinové mouky (tady je to kontroverzní, některé směry LC ji zakazují, v podstatě je to luštěnina, v USA, kde jsou přece jen s LC o hodně dál, se běžně používá. Vyhněte se jí v případě alergie na luštěniny)

100 g oleje nebo rozpuštěného másla (dle výběru, funguje obojí)

8 vajec

1,5 lžičky soli

15 g  PDP (prášek do pečiva)

2 lžičky guarové (xantanové) gumy

1 lžičku octa + kmín, (případně i jiné chlebové koření) pro více podobnou chuť běžnému chlebu

Suroviny Kupuji na Vital Country

Postup

Všechna celá vejce (nejlépe předem vytažená z lednice) pořádně vyšlehejte co nejvíc do pěny, nejlépe samozřejmě v robotu se šlehací metlou.

Vlijte olej, případně rozpuštěné máslo a ještě chvíli šlehejte.

Obě mouky smíchejte s práškem do pečiva, kořením, solí, guarovou gumou a pořádně promíchejte.

Hotové těsto dejte do formy vyložené pečícím papírem, případně pečící fólií.

Vložte do trouby, která je vyhřátá na 185 °C a pečte 45 minut. Ke konci kontrolujte párátkem, každá trouba peče jinak.

Chléb vytáhněte z formy a položte volně do trouby na dopečení ještě cca 10 minut, aby odešla poslední vlhkost. Poté zabalte do čisté utěrky asi na hodinu.

Před krájením nechte chleba úplně vystydnout, nejlépe přes noc, na mřížce, aby k němu mohl vzduch ze všech stran.

Nakrájejte na 15 kousků.

Já chléb ještě před použitím na sandwiche otoustovala v toasteru. Musí se hlídat, pouští celkem dost tuku a rychle hnědne. Pomohlo to k tomu, aby byl chléb ještě sušší. To je ten hlavní důvod, proč nejím LC pečivo, skoro všude je psyllium, které dělá mokrou texturu, nebo chutná moc vaječně. S touto úpravou jsem byla spokojená. Dokonce i muž, zapřísáhlý chlebák, řekl, že by se to dalo jíst 😀