Low carb asijský bůček

Na tento bůček slibuju recept už tak dlouho, že je to skoro v minulém století :-D Inspirace přišla od Cuketky, bůček podle něj dělám už pár let. Není však LC. Takže musela přijít modifikace.

20190310135937_IMG_1200

SUROVINY:

  • minimálně 1,5 kg bůček, lépe se hodí užší a vyšší, než širokej, placatej
  • 3 lžíce soli
  • worchester
  • 2 lžíce sojové omáčky(bez lepku)
  • sušený zázvor (cca 1 lžíce, nebo dle chuti)

POSTUP:

  • Z bůčku seřínout kůži (nejlepé to jde, když se kousek nakrojí, pak se položí kůží dolů a nožem řeže, když se kůže drží a tahá se za ni)
  • Bůček potřít worchestrem a sojovkou, poté do něj vetřít zázvor a sůl
  • Nechat odležet aspoň 4 hodiny, klidně přes noc
  • Po odležení setřít zbytky soli a dát do nového pekáče, který je úplně suchý
  • Troubu rozpálit na 220 C, dát péct na 45 minut, ale hlídat, aby moc nezčernal, každá trouba peče jinak
  • Ztlumit troubu na 130 C a péct ještě 1,5 hodiny
  • Bůček bude po upečení úplně měkký, kyprý a šťavnatý
  • Může se hned jíst, ale dost blbě se krájí, protože je opravdu jako peřinka
  • Nejlepší způsob je nechat ho odležet, zatížit třeba prkýnkem, cihlou apod. a pořádně vychladit.
  • Pak jde krásně krájet na úplně tenký plátky
  • Po nakrájení možno vetřít ještě trochu worchestru a nechat odležet do doby, než je čas k jídlu, a klidně ohřát
  • Osobně ho miluju úplně vychlauený
Příspěvek byl publikován v rubrice LCHF, recepty. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.